سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

اين كتاب ايده ها و مفاهيم صنعتي در فناوري مبدل حرارتي جمع و جور را ارائه مي

اين كتاب ايده ها و مفاهيم صنعتي در فناوري مبدل حرارتي جمع و جور را ارائه مي دهد كه در 10 سال اخير يا همين حدود توسعه يافته است. از لحاظ تاريخي ، توسعه و استفاده از مبدل هاي حرارتي جمع و جور و سطوح آنها به صورت قطعه قطعه اي در تعدادي از مناطق نسبتاً غيرمرتبط ، عمدتا در بخش هاي خودرو و موتور اصلي ، هوا فضا ، برودتي و برودتي صورت گرفته است. بسياري از فن آوري هاي دقيق ، كه در يك بخش آشناست ، فقط در مرز ديگري به كندي پيش مي رود. اين تقسيم بندي هم از ويژگيهاي خود صنايع استفاده كننده و هم از طرف تأمين كننده يا صنايع توليدي بود. با انجام لقاح متقابل ارزشمند ، اين موانع اكنون در حال از بين رفتن است.


يكي از بخشهاي صنعتي كه در معرض چالش مبدلهاي حرارتي جمع و جور قرار دارد اين است كه به طور كلي به عنوان بخش فرآيند تعريف مي شود. اگر تعصبي در كتاب وجود داشته باشد ، توجه به اين بخش است. در اينجا ، در بسياري از موارد ، چالش هاي فني شديد است ، زيرا فشارها و درجه حرارت بالا اغلب درگير است و مايعات كار مي توانند خورنده ، واكنش پذير يا سمي باشند. با اين حال ، فرصت ها به طور بالايي زياد هستند ، زيرا جمع و جور مي تواند تركيبي از سرمايه كمتر يا هزينه نصب شده ، اختلاف دما (و از اين رو هزينه هاي جاري) و موجودي كمتر را ارائه دهد. در برخي موارد ، آنها با ارائه مفاهيم تشديد فرآيند (PI) مانند تركيب عناصر فرآيند در يك واحد ، فرصتي را براي تفكر بنيادي در مورد طراحي فرآيند مي دهند. مثالي از اين واكنش و تبادل گرما است ،از جمله مزاياي ديگر ، توليد جانبي قابل توجهي پايين است.


براي تحريك تحقيقات آينده ، نويسنده شامل پوشش رويكردهاي تاكنون ناديده گرفته شده ، مانند قانون دوم (ترموديناميك) است كه توسط بجان و همكارانش پيشگام شد. توجيه اين امر اين است كه علاقه روزافزون به چرخه زندگي و رويكردهاي پايدار براي فعاليت هاي صنعتي به طور كلي افزايش مي يابد ، كه اغلب شامل تجزيه و تحليل اگزرژي (قانون دوم) است. بر اساس تفسير ، مبدلهاي حرارتي به عنوان اجزاي اساسي در سيستمهاي انرژي و فرآيند ، هم پس انداز و هم مصرف كننده نيرو هستند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.